معاملات فارکس بر اساس عرضه و تقاضا

Wiki Article

در روزهایی که حجم معاملات بیشتر از متوسط حجم روزانه باشد و بهدنبال آن سهم با قیمت بالایی معامله شود، نشاندهنده تقاضا بالا برای خرید سهم است. زیرا آن ها اولین افراد در صف خرید پرتقال 1 دلاری هستند. طبیعتاً قیمت به مثلاً 1.5 دلار افزایش می یابد تا تولیدکنندگان بیش تری جذب تولید پرتقال شوند. تولیدکنندگان برای آنکه به سود دست یابند تولید می کنند و مصرف کنندگان برای اینکه نیازهایشان رفع شود آن ها را خریدارى مى کنند. نکته: شیب منحنی به سمت پایین حرکت میکند. منحنی عرضه نشاندهنده حداکثر مقادیر در معرض فروش گذاشتهشده توسط تولیدکنندگان به ازای قیمتهای مشخص است. محدود بودن تعداد تولیدکنندگان باعث میشود که تقاضا افزایش یابد و به دنبال افزایش تقاضا قیمت هم بالا رود. حتما این مورد را مورد توجه داشته باشید که معمولا با افزایش قیمت یک کالا، تقاضا برای خرید آن پایین میآید، اما محدود بودن تعداد تولیدکنندگان و وجود بازار انحصاری، از عملکرد طبیعی بازار جلوگیری میکند. در بازارهای کارا معمولا بعد از انتشار اخبار خوب در ارتباط با یک شرکت و عملکرد آن، تقاضای خرید برای سهام آن بالا میرود.


پس میتوان گفت تقاضا یعنی درخواست خرید یک محصول.

خب اخلاقیات. منظورم این است که مشکلاتی در خصوص یک بازار بدون قاعده مانند بازار کلیه پیش می آید که اولین مشکل آن، مشکل اخلاقی است: آیا این درست است که یک فرد فقیر که توانایی خرید کلیه را ندارد بمیرد در حالیکه فرد ثروتمند زنده بماند؟ و بدون استفاده از هرگونه اندیکاتور و ابزاری و صرفا با نمودار خالی به شما این امکان را می دهد. گفتیم که مقدار عرضه یک کالا توسط تولید کننده و مقدار تقاضا توسط مصرف کننده، وابسته به قیمت محصول در بازار است. پس میتوان گفت تقاضا یعنی درخواست خرید یک محصول. معامله گران می توانند برای شناسایی شرایط اشباع خرید و اشباع فروش، اندیکاتور استوکستیک یا آر اس آی، را با این استراتژی ترکیب کنند. این نمودار وسیلهای است که اقتصاددانها یا هر شخص دیگری برای نشاندادن تغییرات در بازار از آن استفاده میکند. اما خوب تغییرات اقلیمی نیز وجود داشته، و مردم نیز بصورت سالانه به چتر نیاز پیدا خواهند کرد. لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که علاوهبر موارد ذکر شده، نوع نگرش افراد نسبت به تغییرات احتمالی قیمت یک محصول در آینده میتواند منحنی میزان تقاضا را تحت تاثیر قرار بدهد.


حالا با توجه به این مطلب، این سوال مطرح می شود که چرا 70 درصد از اعضای انجمن اقتصادی آمریکا از پرداخت به اهداکنندگان عضو حمایت می کنند؟ حرکت در علم اقتصاد به معنی تغییر در طول منحنی عرضه و تقاضا می باشد که در این منحنی، حرکت تقاضا نشان دهنده تغییر در قیمت و تعداد مورد تقاضا از یک نقطه به نقطه دیگر منحنی است. ارز به هر نوع پول خارجی گفته می شود و نرخ ارز میزان ارزش هر پول در مقابل یک پول دیگر را نشان میدهد. اگر بخواهیم توضیح دقیقتری در این خصوص بیان کنیم، میتوانیم بگوییم خریدارانی که تمایل بیشتری به خرید داشتهاند، درخواستهای خود را با قیمتهای بالاتری ثبت کردهاند. همانند یک حرکت در امتداد منحنی تقاضا، یک حرکت در امتداد منحنی عرضه نیز بیان میکند که رابطه ی عرضه ثابت است. قانون تقاضا (Demand) بیان میکند در صورت برابر بودن سایر عوامل، هر چه قیمت یک کالا بالاتر باشد، افراد کمتری متقاضی آن کالا خواهند بود.


1- چگونه متوجه شویم که تقاضا برای یک سهم بالا است؟ با توجه به توضیحاتی که داده شد، قیمت، بازتابی از عرضه و تقاضا است. ارتباط میان قیمت و مقدار محصول یا خدمت عرضهشده به بازار را رابطه عرضه میگویند؛ بنابراین، قیمت بازتابی از عرضه و تقاضاست. یعنی همانطور که اخبار خوب بر افزایش تقاضا تاثیر میگذارد، اخبار بد هم باعث کاهش تقاضا و یا افزایش عرضه میشود. در مقابل، اگر که قیمت یک چیپس ۲ هزار تومان باشد، و مقدار عرضه شده از Q1 به Q2 کاهش یابد، طبیعتا یک انتقال نیز در عرضه ی چیپس خواهیم داشت. عکس این حالات نیز صادق است مثلاً کاهش تعداد و یا اندازه بنگاه ها باعث افزایش قیمت و کاهش میزان تولید می گردد. «تقاضا» (Demand) به مقدار کالا یا خدماتی اطلاق میگردد که که انسانها میتوانند با توجه به امکانات محدودی که در اختیار دارند، خریداری کنند. با توجه به این سوال، موقعیت متفاوتی را در نظر بگیرید: تقاضا برای گران ترین اتومبیل جهان Koenigsegg CCXR Trevita.


حالا اجازه بدهید که به مثال Koenigsegg CCXR Trevita برگردیم که در حال حاضر ارزش برابر با 4.8 میلیون دلار دارد و به این فکر کنید که اگر ارزش آن چندصد هزار دلار بالا یا پایی برود چه اتفاقی می افتد. اگر شما فکر می کنید که تقاضا برای این ماشین را تغییر آنچنانی نمی دهد، باز هم حق با شماست. چرا؟ آنها انرژی خود را صرف مدل های مصرفی یا تقاضا می کند و مشتریان را در هر جنبه از کسب و کارشان از جمله برنامه ریزی طراحی محصول و آزمایش مشارکت می دهند. منظور از عرضه، مقدار کالا یا خدمتی است که توسط شرکتها یا بنگاههای خدماتی به website ازای قیمتی خاص و سایر عوامل موثر، در اختیار مصرفکنندگان قرار میگیرد. بهطور کلی قانون عرضه و تقاضا هر روز در بازار سهام به نمایش در میآید. شرط برقراری تعادل در یک بازار این است که میزان عرضه با تقاضا برابر باشد.

Report this wiki page